Google Allt är nu LIVE

En sökbox för alla Google tjänster: Google Kartor, Google Personlig Information, Google Brain Scan, Vart Är Min Robot och andra populära Internetmotorer samlas i nya "Google Allt" som i dagarna släpps i zeta version.

En testkörning av Google Allt visade att artificiell intelligens har gjort stora framsteg de senaste åren. En sökning på "Vem mötte jag på nyårsafton" visar en lista med namn på flera personer, deras födelsedata, adresser och telefonnummer. Andra sökningar var lite av en besvikelse: jag skrev in min adress i sökfältet men inga nya satelitbilder visade trädgårdsmöblemanget som jag köpte förra veckan.

Frågan om skyddet av den personliga integriteten är fortfarande aktuell. Google säger i ett pressmeddelande:
"Som med andra Google tjänster kan du välja att inte vara med i Google Allt när du vill (...) Det är Googles princip att inte scanna hjärnorna på folk som inte vill bli hjärnskannade. Om du tror att din hjärna har påverkats av otillbörlig sökning, vänligen kontakta en av våra service-robotar (du får ett personligt svar inom en minut).

Mer från källan Google Blogoscoped Google All Goes Live -1 juli, 2022 vars text jag översatt och ändrat fritt och utan dåligt samvete.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem