10 Tips om Google Desktop

Tio jättebra anledningar att använda Google Desktop listas av bloggen "Google Operating System" (som inte är en officiell Google blogg).

"Klicka Ctrl två gånger för att få fram sökfältet" är en av många möjligheter som Google Desktop erbjuder. Nu vet jag också att jag slipper öppna kontrollpanelen om jag istället skriver namnet på inställningen jag vill ändra i desktop-sökfältet. T ex "skrivare." Du kan också starta program från windows startmeny genom att skriva in de första bokstäverna på programmet i desktop-sökfältet.

Ett program som klarar den uppgiften bättre eftersom den inte också listar andra filer med liknande namn är "Launchy."

En annan favorit är "tidslinan" - alla webplatser och dokument jag har öppnat listas i tidsordning om jag så vill. Eftersom Google sparar en bild av sidan i cache-minnet är det också ett bra sätt att återställa förlorade filer på.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem