Jag lever och jobbar på en ny sajt

Min hobbyblogg har inte rört på sig så mycket de senaste månaderna och jag är inte den som kollar statistiken ofta (det spelar liksom ingen roll när man främst skriver för att det är kul). Men det glädjer mig att några av guiderna här på datorliv fortfarande besöks av några hundra personer i veckan. Då har jag väl i alla fall gjort en insats för Internet-samhället?

Under tiden som jag inte har varit här har jag jobbat med flera projekt. Några av dessa har till och med lönat sig. En av sakerna jag håller på med kanske kan intressera dig. Det är en större, bättre och snabbare version av den här bloggen!

Återkommer med nya domännamnet inom kort.

Under tiden: hylla The Pirate Bay för ett stort iniativ även om det kanske inte är så seriöst; se snart den nya kampanjsajten här och kolla in vad andra säger om projektet här. Nyheter när de är som roligast, helt enkelt.

2 Kommentarer:

At 12/9/07 18:21, Blogger Per Funke sa...

Såg en intevjuv i di.se. Som du förstår är jag multimiljonär eftersom jag läser kikar på den siten. Nåja. Även som multimiljonär kan man gilla Babben:s mediafigur (nedan kallad b@bben). Hur hon är själv är egentligen vet inte jag men jag nöjer med med avbildningen på webben.
Så bara för att jag gillare b@bben så har jag kommenterat intervjuven så att hon skall ha ngt att acossiera med/till/från.
Du går nu från stå upp till sitt ned – i tv-soffan. Vilken blir den största skillnaden i konsten att fånga publiken?
"Det är ingen större skillnad. Jag har publik i studion, så det blir samma typ av nerv i leverans och närvaro. Det hade varit nästan omöjligt för mig att jobba utan publik."
håller med, vilken korkad fråga!

Vem i hela världen vore din absoluta drömgäst i programmet?
"Zinedine Zidane. En fantastisk fotbollsspelare med den grymmaste tajmning i kombination med utväxling som jag sett hos en idrottsman. Han har också gjort en lång klassresa och har ett socialt engagemang."
Fotboll?? Vad är det?

Vad får dig att skratta?
"Bra ståuppkomik. Eller när folk är jätteseriösa – det kan bli rolig komik av det."
Håller med, på så sätt blir det kul nästan jämt!

Du får tio miljoner i näven och måste placera dem direkt, vad gör du?
"Jag behöver cirka en halv själv just nu, resten skulle investeras i projekt som jag tycker är viktiga: Unicefs brunnsborrningsprojekt och Countermines minröjningsmaskiner."
Tror jag inte på. Även om det inte blir tvärtom så...

Vad i ditt hem visar tydligast vad du jobbar med?
"Min Elvisdräkt."
Elvis?? Vem är det??

Om du skulle tvingas välja en ny karriär, vilken skulle det vara?
"Jobba med personlig utveckling."
Hmmm...Din egen eller andras?

Om du fick ha något i ditt liv ogjort, vad skulle det vara?
"När jag varit så elak att andra blivit knäckta."
Hemskt svårt. Nuförtiden blir folk utbrända. Stackars dem.


Vad hos dig själv tycker du minst om?
"Jag är jäkligt dominant och besserwissig, framför allt i många arbetssituationer. Det beror på entusiasm men slår över. Jag kan bli väldigt trött på den sidan av mig själv."
Inget problem. Det gäller bara att jobba med folk som är hårdhudade och som
ser genom betong med röntgenblick. De finns, jag har mött dem.


...och vad är du stoltast över?
"Min hjärna som associerar blixtsnabbt och älskar att hitta lösningar på problem."
Det är coolt. Bara att vara glad för. Så mycket kul som inte går förlorat!


Vilken är din drömsemester?
"Att få resa runt ett helt år i Afrika."
Smaken är som baken.

Vilken historisk person skulle du helst vilja träffa?
"Gäsp. Tråkigt. Vem som helst utom Linné."
Nu pratar du skit! Dessutom borde du begripa det.

Vilken är din största extravagans?
"Taxi. Jag åker för 2.000–9.000 kronor per månad periodvis."
Alltså. Söt o trevlig men för tjock. Mmmm...

Vilken ståuppare är din förebild?
"Just nu är det Dylan Moran. Jag har dock sett väldigt lite stand up, är verkligen ingen genrenörd. När det gäller min nya tv-show är Jay Leno förebilden för mig."
Leno är ett pucko!

Vilken är den sämsta film du kan minnas att du sett?
"Den sista pansarattacken. Jag gjorde slut med killen som släpade dit mig."
Det kan väl för fan inte ha varit filmen heller...

Hur blir man lycklig?
"Genom att se allt man har och strunta i att sukta efter allt man inte har."
Rätt avslöjande påstående. Tydligen hagalen modern prylmänniska...

Vilket är ditt bästa respektive sämsta köp?
"Det bästa är min akustiska gitarr, en riktigt bra Yamaha som många musiker suktat efter. Jag köpte den för 300 kronor av en polare som inte hade pengar till hyran. Han ville köpa tillbaka den senare men jag vägrade. Mitt sämsta köp är en skitsnygg teservis från Libertys i London som jag gav mig själv i 40-årspresent. Den kostade över 6.000 och då stod pundet ändå väldigt lågt. Jag har inte använt den en enda gång."
Ett bra köp... det är en riktig höjdare. Inte för köpet men för man blir glad av att finna vad man tycker är långsiktigt väsentligt för en själv.

Vilken fråga i det nya programmet är det som man inte kan ställa klockan 20.30 på kvällen i tv, men som man ändå vill veta svaret på?
"Varför slår du dina flickvänner?"
Det har du förbannat rätt i! Där fungerade dina acossiationer!!

Vilken är din favoritpryl?
"Min Pilot BP X (M). Jag älskar bra pennor!"
Tvä själar o en tanke. Sympati känner man för det!

När grät du senast?
"I dag. Jag var moderator på en konferens med Svenska Bostäder. Christer Olsson föreläste om hemmets betydelse för oss och jag har precis sålt mitt där jag bott nästan 15 år."
Hmmmm... hon är en lättrörd typ. Men ett säger jag: hur skall man få en värld full av krig om allal var lättrörda typer? Keep it up!

Om du var allsmäktig för en dag, vad skulle du ändra på först?
"Införa konsensus på alla nivåer av bestämmande. Frågorna ska vara så genomdiskuterade att alla är överens innan man går till beslut."
Puh! Hopplöst optimistisk typ! Det behövs inte. Bara alla känner att de bidrar i längden blir de lyckliga. Inte utan orsak.

Vilken är din främsta levnadsregel?
"Livet är inte antingen eller. Det är både och."
Hmmm... ser man till vad mänskligheten åstadkommit på det här klotet undrar jag om svaret inte skall vata "ingetdera".

 
At 9/3/09 22:51, Anonymous Anonym sa...

Orka vara dig per! du är en sopa

 

Skicka en kommentar

<< Hem